Internet valt steeds weg?

By | februari 24, 2014
Deel deze pagina op social media:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Internet valt steeds weg? is een bekend probleem bij draadloze internetverbindingen (wifi), en de meest voorkomende oorzaak is een slecht bereik, stoorzenders en of een slechte dekking van het gebruikte kanaal. Het kanaal waarop de verschillende draadloze netwerken het signaal uitzenden kunnen namelijk zorgen voor een storing, denk bijvoorbeeld aan een signaal van de buren op hetzelfde kanaal.

Interferentie is dan over het algemeen ook de oorzaak van problemen. Een heel erg handig hulpmiddel voor het in beeld brengen van alle draadloze verbindingen is het programma Vistumbler, hiermee krijgt u snel een compleet verzicht van alle draadloze netwerken wat vervolgens een overzicht geeft van de signaalsterkte, gebruikte beveiliging en het kanaal.

Meer informatie leest u in het artikel WiFi verbinding optimaliseren, hier staan allerlei tips en mogelijke oplossing om problemen met de internetverbinding als het “Internet valt steeds weg?” op te kunnen lossen. Mocht dit alles niet de oplossing zijn dan kan een analyse van de internetverbinding uitkomst bieden, en hiervoor kunt u de onderstaande stappen volgen op het computerforum van PC Web Plus.

  1. Voer als eerste een scan uit met de Mini ToolBox voor informatie over de internetverbinding.
  2. Het logbestand kunt u laten controleren in het forum Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems
  3. Open een nieuw onderwerp met uw probleemomschrijving en voeg het logbestand als bijlage toe.
  4. Aan de hand van de informatie uit het logbestand kunnen de specialisten u verder helpen en advies geven.

Internet valt steeds weg?

Internet valt steeds weg?

Naast een instabiele draadloze internetverbinding zijn er natuurlijk meerdere oorzaken die tot problemen met de internetverbinding kunnen leiden zoals het veelvoorkomende probleem “Internet valt steeds weg?“. Denk bijvoorbeeld aan een driver-conflict. Ook in dergelijke gevallen kan een analyse met de Mini ToolBox veel informatie verschaffen net zoals eventueel geregistreerde problemen in de logboeken van Windows.

Onderstaand leest u de complete instructies voor het uitvoeren van de Mini ToolBox van Farbar.
De MiniToolBox van Farbar kunt u via deze link op Bleeping Computer downloaden.

MiniToolBox

  • Na het downloaden hoeft u het programma niet te installeren.
  • U kunt het direct starten door dubbel te klikken op MiniToolBox.exe.
  • Zodra het programma is opgestart kunt u diverse opties aanvinken, en gebruik bij voorkeur de onderstaande opties.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of Hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Devices
    • List Minidump Files
  • Klik vervolgens op de knop GO en wacht tot het programma gereed is.
  • Vervolgens wordt er automatisch een logbestand wordt geopend in Kladblok.
  • Dit logbestand wordt tevens opgeslagen op de locatie waar u het programma heeft uitgevoerd als Result.txt.

Wanneer u hulp en ondersteuning wenst bij het oplossen van problemen omtrent de Traag Internet dan kunt u dit logbestand inclusief uw probleemomschrijving op het forum van PC Web Plus plaatsen in het sub-forum – Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems.

Hier krijgt u vervolgens naar aanleiding van het logbestand geheel individueel advies en hulp voor het oplossen van de problemen met betrekking tot traag internet en bijkomende problemen met de (draadloze) internet en netwerkverbindingen.